Friday, November 28, 2008

MOTIVASI PAGI

Masih nak bersembang tentang motivasi diri... saya wawarkan diikuti oleh orang lain juga.. terutama para pelajar ..jadikan budaya dalam kehidupan kita seharian ... setiap hari di TV3 sebelum 6.30 .. atau di RTM 1 pun ada.. cara terbaik untuk muhasabah diri.. ubat mujarab bagi kerohanian kita..

Impak dari amalan dan budaya ini:

Saya jadi lebih tabah dan bersemangat untuk melalui setiap detk saat dalam kehidupan saya ini...Bagi saya setiap detik adalah bernilai emas..kalaulau itu harganya.. ataupun berlian.. tetapi bagi kita yang sentiasa menghargai masa...tiada nilai boleh dijadikan taruhan..

" Demi masa ...... "


Sejarah ...

Zaman-zaman takberteknologi canggih ...zaman tok kadok... 1990an... jadi kerja saya membuat rakaman video setiap pagi (6.15 pagi) program motivasi oleh Dr Syukri Abdullah ..yang memebericeramah beliau tentang pendidikan .. tentang cara nak jadi manusia pelajar dan pendidik yang cemerlang .. dan juga tak ketinggalan ..bagaimana nak berjaya dengan cemerlang ... bagi saya trademark beliau..
" Pelari pecut 100m... nak sampai ke garisan penamat.."

Kini... era 2000.. Zaman teknologi.. macam-macam pendekatan dibuat dan ramai pakar motivasi pendidikan...

Sekarang cara kebetulan pagi ini ..pukul 7.00 pagi (29N0v.2008) sedang berkumandang motivasi yang disampaikan oleh Pakar Motivasi popular juga , Dr. Tengku Asmadi B. Tg.Mohammad, seorang konsultan motivasi ... bertajuk

" Merangsang Cita-cita anak-anak "

Saya juga peminat setia beliau..dan beliau juga selalu membuat program perkhemahan motivasi pada tarikh-tarikh tertentu. Jika anda berminat untuk mendapat keterangan lanjut , anda boleh
hubungi agensi beliau melalui :
Lamanweb: www.pelajaralih.com.
Klik di sini.


Lupa nak beritahu juga Pakar Motivasi Dr. Fadillah Kamsah juga seorang konsultan motivasi..
Jika anda berminat untuk mendapat keterangan lanjut, anda boleh juga hubungi agensi beliau:
Excel Training & Consultancy
Laman web:www.fadilahkamsah.com.

Klik di sini.

Pakar motivasi yang lain yang menjadi peminat saya juga termasukalah"

Dr. H.MTUAH ISKANDAR ... suka cara penyampaian belaiau yang bersahaja..kelakar..menghiburkan. Beliau juga banyak menulis buku motivasi yang menarik..pun beberapa dalam koleksi saya.

Jika berminat untuk keterangan lanjut sila layari : www.drtuah

Sebenarnya banyak lagi , pakar motivasi yang popular di Malaysia ini..
Saya tangguh dulu ya....kena buat homework dulu.


Anda boleh juga dapat Bahan bacaan motivasi melalui kedai-kedai buku popular yang ada di negara kita.


SHOP ON LINE.
Sila klik di sini.






No comments: