Wednesday, November 11, 2015

TEATER MAK CUN...14-22 Nov di Istana Budaya




Drama Jadi Fenomena, Mak Cun Ke Pentas Teater Pula


1777

ares
DRAMA bersiri popular Mak Cun bakal melangkah satu tapak ke hadapan apabila ia bakal dipentaskan di pentas berprestij Istana Budaya pada 14 hingga 22 November ini.
Menurut pelakon dan pengarahnya, Erma Fatima, dia sama sekali tidak menyangka drama tersebut mendapat sambutan hangat dan mencipta fenomenanya yang tersendiri.
Memetik mStar, Erma berkata, “Pada mulanya saya hanya menghasilkan Mak Cun sebagai sebuah telefilem biasa yang menceritakan tentang usahawan desa bedak sejuk dan kemudiannya menjadi drama sebanyak sembilan episod.
“Saya tak sangka ia mendapat sambutan hangat. Saya sendiri tak pernah terfikir Mak Cun boleh menjadi fenomena apatah lagi turut menarik perhatian kanak-kanak.
“Jadi sebagai pengkarya dan ahli perniagaan saya mengambil peluang itu untuk menjenamakan Mak Cun,” katanya.
makcun
Memandangkan Mak Cun mendapat sambutan daripada setiap lapisan masyarakat, Erma akan menjaga setiap dialog yang bakal diucapkan watak-watak dalam naskhah itu agar ia sesuai ditonton semua pihak.
Pelakon yang bakal menghangatkan pementasan teater terbitan Rumah Karya Citra itu terdiri daripada Erma sendiri, Nora Danish, Balkish Semundur Khan, Dato Rahim Razali, Ungku Ismail dan Dafi.
Buat peminat Mak Cun, jangan lupa dapatkan tiket-tiket berharga RM36, RM76, RM86, RM106 dan RM156 dengan menghubungi redtix.airasia.com atau di kaunter Istana Budaya. – MYNEWSHUB.CC
Mok Cun (OST Mak Cun)

No comments: